RSSLinePlus Blogger

Главная » 2015 » Апрель » 15 » Рекламні кампанії. Еволюція
11:38
Рекламні кампанії. Еволюція

Уявіть, вас вдарили по голові важкою палицею. Боляче, але приблизно так виглядала перша рекламна кампанія. Так вам ясно сказали, та ще й наочно показали - я сильніше, а іншим «прорекламували» свою силу і перевагу. Тепер ви будете останнім, кого підуть кликати на полювання.

Але будучи розумним первісним людиною, ви можете влаштувати більш хитру рекламну кампанію і покласти у своєї печери останки самого великого мамонта - повернете собі повагу і репутацію. Як бачите, примітивні рекламні кампанії били відкрито і боляче, але поступово все змінювалося. 


В античному місті вже цілком можна було пройтися по вулиці, не побоюючись за свою голову, але ось тиск рекламних кампаній стало очевидним. З усіх боків жителів оточувала різноманітна і цілком схожа з сучасною реклама. «Хай мене грім разразит, якщо вру, що мій товар найкращий!», - кричить черговий торговець ковбасами або рибою. Власник таверни прикріплює табличку з назвою, обвиту плющем - символом бога виноробства Бахуса. Перехожого заманюють у заклади і більш витонченими засобами: «Пройди звідси до дванадцятої башти. Там Сирикус тримає винний льох. Заглянь туди». Це вже приклад більш «прихованої» рекламної кампанії. Про сімпосіі або гладиаторском бій дізнавалися з афіш, а про новому указі або закладі можна було почути від глашатаїв, що створюють на вулицях стародавніх міст неповторну звукову атмосферу. Між іншим, саме усна реклама стала першою сходинкою до вірусного маркетингу, і використовувалася з однаковою ефективністю, як у давнину, так і зараз.

Аж до винаходу друкарства, в містах Європи і Росії новини і реклама йшли поруч один з одним і поширювалися за допомогою рукописних листівок, буклетів, газет, маніфестів і так далі. Але вже після 1625 року з'явилася друкована реклама. Доступність друкованих засобів величезному числу людей не тільки збільшила рівень грамотності, але й зробила рекламні кампанії продукції більш масовими. Поряд з рекламою окремих компаній сторінки газети наповнювала повсякденна приватна реклама: «Продається старий чепрак, обшитий широким позументом і бахромою, похідне ліжко, крісла з выдвижною з них ліжком, не обшиті, кожею, і досить зручна дорожня коляска. Запитати про них їдучи до кінної гвардії в суміжному з Таврійським садом кам'яному будинку живуть над льохом».

Таким чином, перші рекламні кампанії нехитро сповіщали про існування того чи іншого товару. Незабаром, однак, їх стилі і тон змінюються, починають широко використовуватися всякого роду сюжетні та оформлювальні прийоми, наприклад, на початку дев'ятнадцятого століття в пресі з'явилася ілюстрована реклама. Стали створюватися спеціальні фірми й агентства, що мають розгалужену мережу відділень і представництв, а також рекламні відділи промислових і торговельних компаній, великих підприємств. На ринку займають своє місце бренди, кожен з яких проводить свої рекламні кампанії.
Просмотров: 392